sobota, 16 kwietnia 2016

5 orginalnych i zdrowych pomysłów na drugie śniadanie!

Witam ponownie, dzisiaj przychodzę do was z pięcioma pomysłami na drugie śniadanie. Każdy pomysł jest mój własny, z czego jestem bardzo dumna. Każdy jest smakowity i bardzo często się nimi zajadam, kiedy znudzę się kanapkami. Pisząc tego posta, naszło mnie pytanie, Jakie jest najdziwniejsze śniadanie, jakie bierzesz do szkoły/pracy? Moje zdecydowanie ostatnie. Wychodzę na niezłego dziwaka :')

Pomysł numer 1 - Poniedziałek -  Twarożek z gruszką, bananem i pestkami dyni.


Co potrzebne?

- kostka twarogu, półtłustego/chudego
-jogurt naturalny
- pół gruszki
-pół bannana
-pestki dyni

Kocham te drugie śniadanie, ponieważ banan z twarogiem smakuje pysznie, gruszka dodaje słodkości. Najczęściej robię sobię takie śniadanie, kiedy mam wf. Świetnie sprawdza się jako posiłek potreningowy. Syci. Bannan szybko uzupełnia niedobór niektórych witamin spalonych podczas ruchu, twarożek daje białko, potrzebne do regeneracji mięśni. Pestki dyni dodają zdrowego tłuszczu, a gruszka? gruszka jest pyszna. :)

Pomysł nr 2 - Wtorek- Cynamonowa kasza jaglana z jabłkiem i rodzynkami.

 Co potrzebujesz?

- worek kaszy jaglanej
-dwa małe jabłka
- garść rodzynek
- cynamon

 Ugotuj kasze jaglaną (pamiętaj najpierw ją opłucz!), zetrzyj dwa jabłka, dodaj rodzynki i sporo cynamonu.

Z kolei te śniadanie biore najczęściej (z wyjątkiem kanapek). Czesto zdarza mi się zapomieć kupić chleba i tak się właśnie ratuje. Zawsze w domu mam jaglankę, jabłka i rodzynki.  Kasza świetnie oczyszcza organizm, pozatym wyjątkowo dobrze smakuje.

Pomysł 3 - Środa - bułka z kiełkami rzodkiewki i twarogiem



Co potrzebujesz?

- bułkę własnego wyboru, byle nie biała :)
- twaróg
-kiełki  rzodkiewki
- ewentualnie szczypiorek.

Utnij kawałek twarogu, połóż kiełki i szczypiorek. Przepraszam, miało być orginalnie, a ja tu bułki dodaje. :/. Jednak te kanapki były takie pyszne, że musiałam się podzielić! Kiełki smakują tak samo jak rzodkiewki, więc można je zastąpić. Kiełki zawierają naprawde dużo witamin, minerałów i białka, naprawde warto je jeść!

Pomysł 4 - Czwartek - Ryż Hawajski.


Co potrzebujesz?

- Ryż (pół torebki mi wystarczyło)
- Ananasa z puszki
- Kukurydze
- Seler
- Jabłko

Ugotuj ryż, Może być brązowy (chyba, nie próbowałam, ale dla odważnych świat należy). Zetrzyj jabłko (jedno mi wystarczyło jak chcesz więcej słodkości i mokrości to daj dwa) i kawałek selera. Uważaj nie przesadź! kawałek wystarczy! Dodaj kukurydze i ananasa w preferowanych wielkościach

Oszukiwałabym was, jakbym powiedziała że często to robię, aczkolwiek jest dobre, więc polecam!

Pomysł 5 - piątek - Jogurt z siemieniem lnianym i suszonymi owocami.

 Co potrzebne?

- jogurt naturalny
- siemie lniane. 2 łyżki
- suszone owoce (najbardziej pokochałam z suszonymi figami i morelami, aczkolwiek nie mam ich w domu często, więc na zdjęciu suszona żurawina w roli głównej)

Drugie śniadanie dla odważnych. Wiele razy  słyszałam głupi komentarz na temat tego śniadania, albo wielu ludzi się na mnie gapiło jak na dziwaka. Śniadanie jest upierdliwe, nie wygodne i smakuje tylko wybranym. Jednkak siemie lniane jest SUPER zdrowe i warto jej jeść. Wykorzystuje je do wielu rzeczy (nie będe zdradzała do czego, ponieważ mam w planie napisać o tym posta ;D)


2 komentarze:

  1. Nie byłabym sobą jakbym tego nie zrobiła. Z bulkami w miejscach gdzie kupuję je większość świata się nie zgodzę - w Lidlu do tych najciemniejszych dają cukier T.T

    OdpowiedzUsuń