piątek, 22 lipca 2016

Sobotnie Poranki: bananowo-czekoladowa jajecznica bez jajek

  Nie wiem czemu nazwałam to jajecznicą, bo nawet w najmniejszym stopniu te danie nie przypomina smaku jajecznicy. Aczkolwiek (tak sprawdziłam, można zacząć zdanie od "aczkolwiek" i nie stawiamy wtedy przecinka) na patelni zachowuje się tak samo. Odkryłam ten przepis próbując wykreować omleta, ale... coś mi nie wyszło.


Co potrzebujesz?

(tak umyłam blat .-.)




- pół kubka płatków owsianych
- mleko (ja użyłam ryżowe). Tylko tyle, żeby zamoczyć płatki
- 1,5 banana (jeżeli są małe, wtedy weź dwa)
- kako według uznania
- daktyle (mogą być rodzynki)


Sposób:

Płatki zalej mlekiem i poczekaj chwile, niech zmiękną. Banany stratuj widelcem. Pokrój daktyle na drobne kawałki. Wymieszaj składniki z kako. Rozgrzej patelnie i smaż jak jajecznice. uważaj, żeby nie przypalić.




niedziela, 3 lipca 2016

Tygodniowy, treningowy plan na wakacje

Hej, przyznam się bez bicia, że bardzo długo mnie nie było. Wzasadzie od założenia bloga nie zrobiłam sobie przerwy większej niż tygodniowej, aż do teraz. Powód? Mam strasznego lenia. Nic mi się nie chcę. Jakby wraz z końcem roku szkolnego, odebranie świadectwa wyssało ze mnie całą motywacje. Nie chce mi się ćwiczyć, wychodzić z domu, gotować... Jedyne co bym robiła to oglądała i czytała  Grę o Tron pod kołdrą i wyjadała masło orzechowe łyżką. No ale koniec tego! Właśnie rozpisuje sobie plan w kalendarzu i zamierzam się go trzymać!

   Jeżeli masz teraz takiego lenia jak ja, spróbuj wykonać moje treningi. Jestem średniozawansowana, z małym budżetem, dlatego ćwiczę w domu. Nie lubię nudy, dlatego staram się, żeby każdy trening był inny. Zapraszam też do mojego poprzedniego planu: klik

Dzisiaj jest niedziela więc zaczynamy trochę od tyłu, ale kościół mówi, że niedziela to początek tygodnia, więc... chyba zostałam katoliczką w trenowaniu.

Niedziela- Uda oraz pośladki. od kilku tygodni wykonuje trening Agaty Zając. Naprawdę świetna autorka fitnesowego bloga. link do treningu. Wykonuje rozgrzewkę, 3 serie po 15 powtórzeń, rozciąganie.

Poniedziałek- Bieg na 5 km. Staram się biegać 1 km na około 6 min. czasami mniej, czasami więcej, zależy od podłoża.

Wtorek- Joga/odpoczynek. Byłam na Jodze raz w życiu, średnio, co prawda, mi się podobało, ale w postanowieniach noworocznych napisałam sobie, żeby chodzić na jogę. Chociaż w wakacje, spróbuje to spełnić.

Środa- Wolne/ ewentualnie taniec, Zuba itd. Lubię zostawić sobie jeden dzień bez planowania

Czwartek- Ramiona/ brzuch. Znowu trening z Bloga zacnych blogerów ^^. Ramiona wykonuje 3x10 z obciążeniem 3 kg. Brzuch 2x15  klik

Piątek- wolne :)

Sobota- Plecy&Klatka. Tym razem pilates ;) rozgrzewka, po czym po dwa razy każde wideo.

wtorek, 31 maja 2016

Sztuka nie noszenia makijażu

    Postanowiłam, że przez tydzień, dwa, nie będę nosić makijażu, by oczyścić moją cerę. Nie sądziłam, że wywołam tym sporą reakcję innych.
    Kiedy spotkałam się z przyjaciółką, od razu zapytała się mnie: "Czemu jesteś taka sante?". Wychodząc z domu, tata zadał mi pytanie: "Dlaczego jesteś bardzo blada?". Po przyjściu do szkoły, parę osób zmartwiło się, z jakiego powodu wyglądam na zmęczoną. Nie spodziewałam się, że taka błahostka, zmieni w jaki sposób inni mnie postrzegają. Zdziwiłam się również, bo ucierpiała moja pewność siebie. Przez te pytania oraz świadomość, że  nie wyglądam tak dobrze, jak zawsze, nie chodzę dumnie z uniesioną głową. Przecież to tylko kolorowy krem, korektor i szczoteczka z czarnym tuszem. Takie małe rzeczy nie powinny zmieniać najmniejszych zmian w postrzeganiu samej siebie. A jednak. Zaczęłam się zastanawiać, dlaczego tak się dzieje. Niektórzy ludzie, mają sporo kompleksów, makijaż sprawia, że mogą je ukryć. Jednak to nie mój problem, więc w czym rzecz?
       Myślę, że niektórzy dzięki makijażowi chcą udawać kogoś, kim nie są. Kiedy ktoś jest ciągle smutny, często zakłada maskę pewności siebie, żeby nikt nie zorientował się, co się dzieje naprawdę. Uważam, że makijaż to moja maska pewności siebie. Zakładam ją, bo jakimś dziwnym trafem sprawia, że podnoszę własną wartość. A kiedy człowiek lepiej osobie myśli, może więcej. 
      Miałam napisać artykuł na lekcji polskiego, właśnie to napisałam. Wywołałam tym sporą dyskusję w klasie. Nauczycielka dopowiedziała jeszcze, że ludzie stają się trochę tacy, jak postrzegają nas inni. Miała w tym sporo racji. Jeżeli wszyscy wokół ciebie mają cię za inteligentną osobę, w końcu zaczniesz się tak zachowywać. Makijaż sprawia, że moja cera wygląda na czystą, oczy wydają się większe, a usta pełniejsze, dzięki temu inni postrzegają mnie za ładniejszą osobę. Przez to ja, będę czuła się ładniejsza. A jeżeli myślisz, że jesteś ładna, nie będziesz miała skrupułów, by do kogoś podejść. Nie będziesz się bała, że wyśmieją twoją brzydotę. Dzięki temu będziesz mogła przenosić góry.
   A ty, dlaczego nosisz makijaż? Masz może maskę, którą zakładasz lub kompleksy, jakie chcesz ukryć? Zapraszam do komentowania :).

sobota, 21 maja 2016

Weganizm, nowy okres w moim życiu.

    Mija mój pierwszy tydzień na czystko jako weganka :) Jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego postanowiłam wyrzucić z mojej diety wszystkie produkty zwierzęce, co mnie do tego zmotywowało, co przekonało oraz mój śmieszny "bój" z rodzicami czytaj dalej :).

    Co spowodowało taką decyzję?

 Z Weganizmem po raz pierwszy miałam styczną poprzez znaną angielską youtuberkę Niomi Smart (klik) Jej foodbooki wyglądały pysznie, a ona sama emitowała pięknem, zdrowiem i pozytywną energią. No ale jak to w życiu bywa, zaczęłam podziwiać ją z daleka, nigdy nie sądząc , że sama kiedyś podejmę taką diametralną decyzję dotyczącą mojej diety. Trochę bardziej zainteresowały mnie opowieści dziewczyn, które zdecydowały się na przejść na weganizm, po walce z zaburzeniami odżywiania. Ten temat był bliższy mojemu sercu i w weganizmie zaczęłam szukać "spokoju ducha". Oglądnęłam dużo filmów Freelee the bannana girl(klik), that vegan caple(klik) i the vegan hero(klik). Do edukowałam się z tym jak są traktowane zwierzęta w mleczarniach, rzeźniach, kurnikach. Wszystko pasowało do siebie, oraz sprawiało że nie mogłam dłużej patrzeć na produkty zwierzęce.

Moja droga do zostania weganką:
  
Ograniczać mięso zaczęłam już od września, a całkowicie wyeliminowałam je w grudniu. Wyeliminowałam również inne produkty zwierzęce: mleko krowie, sery żółte. Czasami jadłam twarogi, serki wiejskie i bardzo rzadko jajka. Jednak wciąż nie byłam szczęśliwa, dokładałam swoja rękę do tortur i wyzysku zwierząt. Dopiero kiedy zaczęłam czytać "The china study" postanowiłam, że to już czas. Trzeba zostać weganką :)

 Co na to rodzice?

Kłótnie za kłótnią. "że to drogie", "nie zdrowe" tata mi nawet powiedział, że "bóg stworzył zwierzęta, żeby człowiek mógł je jeść", dodam tylko że tata w kościele ostatni raz był 5-6 lat temu. Mama za to powiedziała że "z rekrutowała mnie wegańska sekta", a siostra zaczęła mówić bezsensowne argumenty, które z życiem naprawdę mają mało wspólnego. Babcia patrzyła się na mnie jak ciele na malowany obraz. Jedynie wujek zareagował cywilizowanie. Wdałam się z nim w dyskusję i żadne z nas nie wyszło zirytowane! No ale cóż, rodzice muszą to zaakceptować, innego wyjścia nie mają :P
 
Co dalej?
 
Z blogiem? napewno będę wrzucała posty typu "weganka w szkole, czyli mój foodbook", moja lista zakupów, wegańskie kosmetyki, po prostu to co teraz tylko że bardziej wegańsko. Planuje dokończyć the china study i dać do przezczytania mamie. Może przestanie się czepiać :d.

Jesteś zagorzałym miłośnikiem mięsa, ale chcesz się do edukować? albo zrozumieć dlaczego zagorzała fanka białej kiełbasy porzuciła wszystko co od zwierzaków? o to link który może odmienić twój cały światopogląd:

sobota, 14 maja 2016

Sobotnie poranki: Czekoladowo-żurawinowy budyń jaglany.

Dzisiaj mój poranek znowu późno, no ale chyba mi wybaczysz, szczególnie , że mam przepis na pyszne, wegańskie śniadanie. Nie typowe, bo nie typowe, ale za to jakie pyszne. Przedstawiam przepis na Budyń Jaglany!




Co potrzebujesz?

  • mleko roślinne ok 1 szklanki
  • kakao 2-3 łyżeczki
  • kasza jaglana Pół szklanki
  • żurawina
  • ewentualnie cukier


Co należy zrobić?
ugotuj kaszę. Dodaj do siebie kaszę, mleko, żurawinę, kakao, a następnie zblenduj. Możesz podawać z bananami :)

mam nadzieje że smakowało :)

środa, 4 maja 2016

Czy promocje w rossmanie napewno się opłacają?

Zaczął się ostatni tydzień promocji -49% w Rossmannie. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że cieszę się niezmiernie. Ile ja tam pieniędzy wydałam... Zastanawiam się czy było warto. Dlatego zapraszam na post w którym mówię: co kupiłam-czy żałuje-czy polecam. Zapraszam również do komentowania i chwalenia się co wam udało się złowić ^^.


1. Ile wydałam? 
Odpowiedź jest bardzo prosta. Bardzo dużo. Na twarz ok. 47 zł, na oczy ok. 37 zł, usta ok. 20 zł. Wydałam moje wszystkie pieniądze :') pocieszam się, że łącznie zapłaciłam 104 zł, a bez przeceny zapłaciłabym 208 zł.

2. Co kupiłam?

 *  Twarz. 

  • Manhattan 3 in 1 easy match make up. w kolorze najjaśniejszym, soft porcelain. - normalnie kosztuje 33 zł. I co tu dużo ukrywać? Jestem zachwycona! kolor jest bardzo jaśniutki i w końcu mi pasuje. Nie świeci się mocno, nie brudzi, nie wysusza skóry, ani jej nie zapycha. Jestem nim zachwycona, jest on z pompką co umożliwia łatwą i higieniczną aplikacje. Polecam!
  • wibo Secret Duo Color 1- puder i roświetlacz którego używam do konturowania twarzy, nie mam dużego doświadczenia z bronzerami, aczkolwiek ten sprostał moim oczekiwaniom. Roświetlacz mieni się na boski, złoty kolor cena: ok 17 zł
  • Astor, Perfect stay conceler- jest naprawdę bielutki, aczkolwiek nie kupie go 2x. Dlaczego? a bo dla eksperymentu pod jednym okiem nosiłam korektor z astora za 33 zł a pod drugim z bell za 8 zł. Nie było widać różnicy.
  • lovely, magic pen. Jestem rudolfem na nosie, niestety nie widzę różnicy pomiędzy stosowaniem go a nie. większe zasługi przypisuje podkładowi
* Oczy


  • wibo, go nude, smokey edition. Normalnie kosztuje 44 zł. Jestem bardzo zadowolona, mam dzięki niemu wiele zabawy podczas malowania się. Wypróbowałam już kilka makijaży i w przyszłości może pokazać się post z tutorialem ^^.
  • eveline eyeliner- Bardzo, ale to bardzo mi się podoba! Nie robię sobie nim krzywdy w makijażu, łatwo się go aplikuje, dobrze wygląda, jest tani i dobrze się trzyma. Same plusy, polecam!
  • Lovely, Eye Brightener, rozświetlacz. ani w nim, ani w Białej karetce nie widzę różnicy. zaoszczędź pieniądze i ich nie kupuj :d
  • miss sporty, mini-me eye liner, tak jak w roświetlaczu ;-;.
  • wibo eyeshadow base- to pierwsza moja baza, więc nie powiem więcej niż to, że mi się sprawdziła :).
* usta



  • eveline, color edition w kolorze 709, kolor naprawdę boski. koralowy. jak dla mnie jaśniejsza truskawka. Taką pumatkę miałam już wcześniej, niestety zgubiłam w szatni od wf. Prezentuje się bardzo dobrze na ustach :)
  • wibo, lips to kiss, w kolorze 6. Jeszcze nie miałam okazji jej wypróbować, no ale cóż... ładny kolor :P
  • wibo, milion dolar lips. Trochę się zawiodłam na tym błyszczyku, miałam nadzieje że będzie wyglądał tak świetnie jak błyszczyk matowy z golden rose... niestety się przeliczyłam. jest bardzo "tempy w użyciu" nie zasycha dobrze na ustach, sprawiając że wciąż go czujemy, często zostaje na zębach, gdy coś zjemy. Nie trzyma się też świetnie. podobno wytrzymuje 4h. Tu jest zdj po 2:


A ty ile kupiłaś na promocjach? zapraszam do chwalenia się ^^






sobota, 30 kwietnia 2016

Co zrobić w tę majówkę?

Weekend majowy, dużo czasu, ładna pogoda (teraz, trzy dni temu, w Szczecinie padał śnieg, a teraz chodzę w krótkim rękawku). Ja mam jeszcze to szczęście, że po majówce są matury i idę do szkoły dopiero 9 (łączmy się w bólu z maturzystami). Jak fajnie wykorzystać ten czas? Jak odpocząć, spotkać się ze znajomymi i dobrze wspominać majówke 2k16? O to kilka moich pomysłów.

1. Zrób piknik.

     Ewentualnie grilla. Zbierz przyjaciół lub rodzinę, wybierz się do parku, rozłóż koc, spakuj jedzenie i ciesz się chwilą. Można też zabrać piłkę siatkową i podbijać. Świetnym sposobem na spędzenie czasu jest piknik dla samej siebie. Weź książkę, postaraj się zrelaksować.


2. Przeczytaj książkę.

     
 Czytanie naprawdę mnie relaksuje, sprawia, że mój mózg zwalnia swoje obroty i jest bardziej produktywny. Niestety w ostatnim czasie miała mało czasu, żeby poczytać. Przez majówkę mam w planie skończyć 4 książki:

  • Nie zadręczaj się drobiazgami kobieto Kristine Carlson- wypożyczyłam ją z biblioteki, żeby przeczytać coś, co pomoże mi nie skupiać się na liczbach ( o tym dlaczego chce przestać skupiać na liczbach, za niedługo pojawi się post ^^). Niestety nie doczytałam, że jest to książka typowo dla matek, zapracownych kobiet i mężatek. Cóż ale jestem kobietą i może kiedyś mi ta wiedza się przyda?
  • Alchemik Paulo Coleo- Lektura szkolna, chociaż nie mogę się doczekać przeczytania jej. Lubię taką literaturę i jestem podekscytowana na samą myśl o jej czytaniu. (dziwne?).
  • Dwie ostatnie to Pudełko w kształcie serca- Joe Hill i Dracula, nie umarły, powrót wampira- Dacre Stoker,  Ian Holt. Typowe horrory, jednak dawno nie czytałam literaury grozy i mam wysokie oczekiwania co do tych ksiąg.

3. Pojedź na przejażdżkę rowerem.


     Tylko nie jedź po znanych ci ścieszkach. Wybierz się z przyjaciółmi w nieznane ci miejsce, zgub się, baw się.

4. Porób zdjęcia, rozwijaj się kreatywnie



   Weź aparat, bądź komórkę i wybierz zrób pare fotek. Jeżęli nie lubisz cykać zdjęć, napisz wiersz, namaluj coś. Bądź kreatywna/kreatywny! O to kilka pomysłów na zdjęcia.

  • Znajdź fajne graffiti i za pozuj przy nim
  • zrób ładne śniadanie i sfotografuj je.
  • zrób zdjęcia lasu, łące, polu, rzece, kwiatom!
  • zrób ładny makijaż, artystyczne smooky, i pobaw się w swojego fotografa :)
  • Możesz zainspirować się zdjęciami, które są tutaj: (klik)

5. Idź pobiegać.

   Tę radę zawsze daje. Dla mnie bieganie to lekarstwo na całe zło. Zmotywować cię powinna muzyka (Klik), nie zapomnij się rozciągnąć! (klik).